Analiza kolorystyczna w biznesie beauty

Dlaczego analiza kolorystyczna, to podstawa dla profesjonalistów branży beauty?

Niesamowicie zaskakujące, jak usługa analizy kolorystycznej, jest mało popularna w branży beauty. Podnosi ona jakość pracy kreatorów wizerunku i pozwala na większe zarobki, o czym sama się przekonałam. Pracuję na terenie całej Polski, ale pochodzę z Kielc i niestety, z tego co mi wiadomo, analizę kolorystyczną w moim rodzinnym mieście wykonuję tylko ja i właścicielka Akademii Makijażu Ewy Filipeckiej.

Serio!
No bo….
Jak planować garderobę klientce, nie znając jej palety barw?
Jak wykonać ten idealny makijaż, ignorując kolor?
Jak dobrze wykonać usługę zakupów że stylistą, bez kolorystycznego planu garderoby?
Jak dobrać odpowiednią temperaturę koloru włosów, kiedy nie mamy pojęcia czy nasza klientka jest zimna, czy ciepła?
Jak przeprowadzić lekcję makijażu indywidualnego, bez dobrania klientce najlepszego odcienia czerwieni w pomadce?
Jak nazywać się stylistą fryzur, a za fryzjera się obrażać, kiedy znamy zasady stylizacji twarzy, ale nie zasad dobierania koloru (mając na uwadze walor, temperaturę, kontrast)?
To tylko niektóre przykłady, iż nam ekspertom beauty, ta usługa naprawdę może podnieść jakość wykonywanej pracy.
Kolejną, niemniej istotną zachętą, są zarobki. Cena analizy kolorystycznej wacha się od 200-450zl.
Można wykonać ją pojedynczo, dać w ramach podziękowania, lojalnej klientce ( i poprosić o polecenia), łączyć z innymi usługami, jak koloryzacja, makijaż, tworzyć pakiety usług, jak analiza kolorystyczna + nauka makijażu, analiza sylwetki+ kolorystyczna i wiele, wiele innych. Prawda jest taką, że jeżeli dzięki Tobie klientka zyska dodatkowe informacje, zysk będziesz mieć i Ty. Mówiąc o kolorach w aspekcie makijażu, analogicznie stworzysz kolorystykę garderoby. W tym miejscu możemy wymyśleć kolejne przykłady.
Zwróć uwagę, że narzędzia do analizy są trwałe. Wydatek podniesiesz raz na kilka lat, podczas gdy inwestujesz w kosmetyki, farby, odżywki, etc. koszta ponosisz często i regularnie. Zatem chyba się opłaca:)

Narzędzia

Ilu kolorystów, tyle opinii. Ja miałam przyjemność pracować na paletach do analizy dwunastostopniowej, kryzach, ramach do czterostopniowej, do określenia temperatury, chustach paskach z próbnikami koloru pomadek, etc.
Moim zdaniem, każde z narzędzi ma ogromne zalety, ale wykonując pracę niejednokrotnie mobilnie uznałam że potrzebuje sprzętu maksymalnie praktycznego. Mając powyższe wnioski na uwadze, oraz fakt, iż ceny na rynku niejednokrotnie są zaporowe, uznałam że:
👉 Nie mogę pracować na tablicach do analizy kolorystycznej z tektury – te się szybko niszczą i płowieją.
👉 Nie jest wystarczające narzędzie, które umożliwia analizę czterostopniową (lato-jesień-zima-wiosna) tak samo jak to, które od razu określa typ według analizy dwunastostopniowej.
👉 Nie wyobrażam sobie pracować dłużej na narzędziach za kilka tysięcy złotych, które w pojedynkę nie wystarczają do pełnego wykonania usługi.
👉 Zależy mi aby było wszystko co trzeba w jednym narzędziu, bez kompromisu ale z maksymalną praktycznością.

 

Postanowiłam skupić się na tym, co najważniejsze w narzędziu dla kolorysty i zaprojektowałam palety, które od początku do końca pozwalają na przeprowadzenie analizy dwunastostopniowej.
Potrzebowałam palety złoto-srebrnej, do określenia temperatury urody.
Palety zimy, lata, jesieni, wiosny – zima i lato na jednej, dwustronnej palecie, jesień i wiosna na drugiej. Jak zapewne zauważyłaś, ciepłe typy są razem na palecie, zimne również.
Niezbędne do trzeciego kroku, są palety szczegółowe np. lato z przepływem wiosny/jesieni/zimy (i tak z każdym typem).
Co jeszcze chciałam osiągnąć projektując własne narzędzie?
Prócz możliwości wykonania sprzętu, który całkowicie wystarcza do procesu analizy dwunastostopniowej, udało mi się uwzględnić bardzo istotne aspekty:
👉 Dzięki dwustronnym paletom, narzędzie jest nie tylko łatwiejsze w obsłudze –  palety są lekkie i zajmują niewiele miejsca.
👉 Bardzo mi zależało, aby produkt był trwały, a kolory nie płowiały – dlatego postawiłam na tworzywo sztuczne i specjalny druk.
👉 Uznałam, że należy narzędzie dobrze oznaczyć, aby osoby początkujące nie miały problemu, a każdy korzystający mógł sprawniej wykonać usługę.
👉Chciałam aby były kompatybilne z moim podejściem do planowania kolorystycznego kosmetyczki, garderoby, koloru włosów.
👉To co najważniejsze, mając pełen zestaw do analizy dwunastostopniowej nie zapłacisz jak ja kiedyś kilka tys zł, tylko niecałe 600zl.
👉Jako autor narzędzia uznałam, że warto stworzyć szkolenia dla profesjonalistów (w skład którego wchodzi również narzędzie), które będzie stawiać na konkretną wiedzę i praktykę. Cena też nie mogła być bardzo problematyczna:)

Zainteresowana tematem?

Dołącz do naszej grupy kolorystów na facebooku  KLIK
Sprawdź tutaj NARZĘDZIA
Sprawdź tutaj SZKOLENIA

Zapraszam na szkolenie 03.04 w Warszawie!

Daj znać jakie jest Twoje zdanie:)

K.S

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *